ראשי / ענף האירועים / הכירו את רז יוסף – DJ הבית שצמח בורטיגו

הכירו את רז יוסף – DJ הבית שצמח בורטיגו

רז יוסף, בן 26, ירושלמי בנשמה ועבורו עמדת התקליטן היא הפינה הטבעית והחמימה שלו שבה הוא מרגיש בטוח ומוגן. את עולם המוזיקה והרמיקסים גילה רז בגיל 13 כשהחל להתעניין בתחום, וכבר בגיל 14 תקלט לראשונה במסיבה של 1,500 רוקדים ביום העצמאות. את החוויה הראשונה הוא לא ישכח, "פשוט זרקו אותי למים ונתנו לי הרגשה שסומכים עליי. בסיום האירוע המרגש שבו העמדתי את כישוריי במבחן, קיבלתי פידבקים טובים ואפילו היה בקהל צוות הפקה של האומן 17 שהחמיאו בלי סוף. בנקודה זאת חשתי כי אני מוכן נפשית לחיים האמיתיים כ-DJ, הייתי במקום שכיף לי."

את הפריצה הגדולה בתחום חב רז לשרגא, הבעלים של ורטיגו, שכבר בגיל צעיר גילה את כשרונו כ-DJ ולקח אותו תחת חסותו. בגיל 18 כיכב רז כרזידנט (תקליטן הבית) בכמה מועדונים גדולים בירושלים שהיו בבעלותו של שרגא ובהם הוא השתפשף. רז לקח את ההזדמנות הנדירה שנתגלתה לו, פשוט חש נוח עם כל סוגי הקהלים ובעיקר התחבר לסטודנטים שבילו בזמנו במועדון "הקמפוס" בירושלים.

המעבר מחיי הלילה התוססים לעולם האירועים המרגש

"אין ספק כי המעבר בין חיי הלילה לטקס החופה המרגש טומן בחובו שינוי תפיסה ממשי. בחתונה צריך הבנה מעמיקה יותר. אתה יכול להגיע לחתונה שבה בני הזוג ביקשו מוזיקה אלקטרונית וכשאתה מגיע לאירוע אתה מבין שהקהל רוצה משהו אחר", לדבריו של רז, את השינוי ביצע רז כשהגיע לוורטיגו. הוא השתפשף ולמד את התחום כשנתיים, אגר מוזיקה משלו וכיום הוא מציע ניסיון של אלפי שעות תקלוט באירועים.

מהו תקליטן טוב עבורך?
"תקליטן שלוקח את המוזיקה למקום אחר, כזה שמגדיל ראש ומסתכל בראייה מרחבית על כל האירוע. עליו לתאם בין אנשי המקצוע השונים כדי שהכל יהיה מושלם: בין הצלמים, אחראי על טקס החופה, עם מנהל האירוע וכו'. אני מאמין ש-DJ מגיע קודם כאישיות, עליו להפגין התנהגות מסוימת, להתחבר לקהל ולהרגיש בטוח בעצמו."

ספר קצת על הרגע שבו הקהל נכנס לאולם, איך אתה מזהה אותו?
"דבר ראשון כשאני מגיע לעמדת ה-DJ לאחר שכל האורחים נכנסים לאולם, אני מאפיין את הקהל. לא תמיד זוגות יודעים להסביר בפגישה מה הם רוצים ולכן אני ממש מסתכל אחד אחד על הסגנון ובעצם מרגיש אותם וכך אני יודע להתאים להם את הלהיטים הקיימים בעולם המוזיקה. אני משלב גרסאות בכל שיר מתאימות לקהל שיש בכל שיר, אם זה גרסת רמיקס דרבוקות, אלקטרוני וכו'. אני מרכיב את הסט בצורה הנכונה והחזקה ביותר שהקהל לא ירגיש את העליות והירידות, אלא ווליום נעים, לא צורם, במידה הנכונה ושם לב לכל פרט ופרט."
טיפ קטן לסיום לזוגות שמחפשים DJ – "לא להעתיק מאירועים קודמים כי זה לא תמיד הכי נכון. כל אירוע הוא שונה ולכל אחד מהם יש אופי מיוחד משלו. הטעות הנפוצה היא להשוות את האירוע לאחד אחר ולנסות להתאים את המוזיקה לסגנון שלהם שיוצר סוג של בלבול. בנוסף, אני מציע לזוגות לסמוך על בעל המקצוע ולא לעשות שינויים בדקה התשעים שיכולים להשפיע על הלו"ז."