ראשי / ענף האירועים / "DJ הוא לא בקבוק יין על השולחן" – ראיון עם שרגא בודין מייסד ורטיגו

"DJ הוא לא בקבוק יין על השולחן" – ראיון עם שרגא בודין מייסד ורטיגו

זוהר שאול ושרגא בודין הם מייסדי מותג "ורטיגו", שנחשב לאחד המותגים המובילים בתחום המוזיקה לאירועים בזכות ולא בחסד

בחברה, שמוזיקה זורמת בדמם, החלו בשנת 98' עם רקע של ניהול מועדונים מצליחים בירושלים שילידי שנות ה-70-80 וסטודנטים של הקמפוסים המובילים בירושלים לא ישכחו. מועדון האוריינט אקספרס, מועדון הקמפוס (הקיים 17 שנה) ומועדון הבר אתון באוניברסיטה העברית הם רק חלק ממועדונים שהיו בבעלותם, שבהם המבלים האזינו למוזיקה עדכנית עד השעות הקטנות של הלילה.
את התפנית החדה מניהול מועדונים לפתיחת חברה מצליחה בתחום המוזיקה לאירועים עשו זוהר ושרגא ממש באופן טבעי. "רצינו להביא את הסטייל של המועדונים לאירועים", מסביר שרגא. "בעבר היה התקליטן מגיע לאירוע ומדבר ללא סוף למיקרופון ודי מעייף את הקהל. כיום, האורחים מגיעים ורוצים ליהנות מחוויית מוזיקה שונה, ממש בדומה לחוויה של מועדון; מעבר אסתטי בין השירים, מיקסים מגוונים, פשוט שכל האירוע יזרום כמו שיר אחד גדול עם קצב משתנה משלו."

רועה צאן המוביל את הקהל באירוע

תפקידו של DJ הוא מאתגר ומהנה כאחד, הוא כמעין רועה צאן המוביל את הקהל דרך צלילי המוזיקה ברחבת הריקודים. כך גם כלל הDJ'S- העובדים בחברת "ורטיגו" מגיעים עם אופי מיוחד התואם למאפייני החברה: הם בעלי עומק מוזיקלי, מביאים ניסיון עשיר של מאות אירועים, עובדים עם ציוד מתקדם ובעיקר קשובים לאווירה הקיימת באופן טבעי ברחבת הריקודים. גם עניין האחריות הוא פרמטר חשוב. תמיד יהיה מי שיחליף את ה-DJ במקרה חירום, תמיד יהיו גיבויים לכל הציוד ובקיצור, הכל מתנהל בצורה מקצועית במטרה להביא כל אירוע לטופ.

עד כמה חשוב ניסיון הDJ- באירוע?
"ישנה חשיבות רבה לניסיון הDJ- והציוד עמם הוא מגיע לאירוע, הרי קל היום להיות DJ ביחס לעבר. מביאים לפטופ, ציוד ממוצע והופ, יש לנו מוזיקה. אך לא כך הדבר", מסביר שרגא. "מה שאנשים לא מבינים הוא שיש משמעות לעומק המוזיקלי ולהטרוגניות לקלוט את הקהל, בין אם מדובר בדתיים, חילוניים וכו'. אין מקום לטעויות כי המוזיקה היא זאת שמשפיעה על האווירה באולם ועל התחושה הכוללת של המוזמנים".

מה הטיפ שלך לזוגות צעירים הנמצאים בדילמות בעת בחירת DJ?
"פגישת ההיכרות עם ה-DJ היא קריטית, אולם יכולה לעתים גם להזיק אם לא מתקשרים נכון. בפגישה בוחרים יחד את הסגנונות המועדפים על בני הזוג, אבל הם צריכים להבין כי בשורה האחרונה תפקידו של ה-DJ הוא לקרוא את הקהל ולהביא את המיטב לרחבת הריקודים ולאווירה. לעתים סטייה מהקו המוזיקלי שהגיע בעקבות הנחיות לא מקצועיות של בני הזוג יכול לפגוע בסינרגיה של המוזיקה. הרי DJ הוא לא בקבוק יין על השולחן באירוע, אלא עליו ללכת לכיוונים שמתאימים לקהל במטרה שתהיה רחבה מלאה ושמחה. בקיצור לתת כיוונים, מספר שירים רצויים, להגדיר מינונים של סגנונות אבל לא לנהל ל-DJ את האירוע. תנו לו לעשות את העבודה".