עולם החתונות ידוע כמשא ומתן אחד גדול, אבל איך עושים את זה נכון בלי לפגוע בספק או בעצמך?
כל זוג, ספק ומשפחה בעולם החתונות יודע שהמו"מ הוא נפוץ וידוע בתחום והמחירים יכולים להשתנות באלפי ₪. אז קבלו את חמשת הטיפים איך עושים מו"מ נכון בתחום:
1. הכר את המומחה
הדבר הראשון שעושים בודקים את המחירים בשוק באמצעות התייעצות עם אחרים ולומדים את טווח המחירים של כל ספק. לדוג': שמלת כלה יכול לנוע החל מ-2000 ₪ לשמלה מיד שניה ועד 20,000 ₪ (ואפילו יותר) לשמלה בתפירה אישית אצל מעצב/ת מוכר/ת. ברגע שנדע את הטווח תוכלו לדעת כמה אתם מוכנים להשקיע בספק הספציפי.
כדי לדייק עוד יותר יש לבדוק המלצות ספציפית על הספק הנ"ל כדי לדעת מה טווח המחירים הספציפי אליו. לדוג' דיג'יי משה קירשנבוים (ספק מומצא) לוקח כ5000 ₪ לאירוע חתונה ו4,500 ₪ לאירוע בת מצווה. מכאן אנו יודעים שניתן לבצע מו"מ בין הטווחים הנ"ל וכמובן להוריד במחיר במידה ונתן מחיר גבוה יותר מ5000 ₪.
הספקים יודעים שהידע נמצא בחוץ ולכן לעתים מנסים את שיטת המצליח בקרב אלו שלא בדקו וחקרו וייתכן שיסכימו למחיר גבוה יותר.
2. ללמוד לקבל לא
גם במו"מ יש את האפשרות שהספק לא יסכים לרדת במחיר, או בגלל שהגעתם איתו לקצה היכולת או שהוא יודע כי במועד הזה הוא יכול לבצע עסקה טובה יותר. ברגע שהספק אומר "לא" עומדות מולכם 3 אופציות:
א. להגיד תודה רבה ולצאת מהדלת.
ב. לסגור על המחיר הנ"ל.
ג. להגיד "המחיר מקובל עלינו, אבל…." ולהוסיף עוד תוספים למחיר. לדוג': בסגירת האולם, להוסיף עוד פינוקים לשולחן, אלכוהול משודרג, עיצוב ועוד. כל אלו אומנם לא יורידו את המחיר אבל יורידו את העלויות הנוספות או ישדרגו את האירוע.
3. לדעת להגיד לא
במו"מ חשוב לדעת שברגע שהתייחסו אליכם לא נעים, או שהמחירים אינם בתקציב ואין אפשרות לרדת, אפשר להגיד לא ולקום. הידיעה שניסיתם היא חשובה וממנה לומדים הכי טוב. כן חשוב ללכת לגן אירועים שלא חשבתם שהוא בתקציב, ובאמצעות מו"מ נכון ונעים ייתכן שיביא אתכם לסגירת חוזה על המחיר אותו רציתם. לכן, חשוב להגיע, לנסות ולהתמקח עד כמה שאפשר. במידה ולא מצליח, להגיד שלום בצורה נעימה ולהיפרד כידידים והכל בסדר.
4. לא להאמין לכל מה שאומרים
ספקים נוטים להגיד משפטים כמו "כבר שנים שלא ראיתי את המספרים האלו…", או "נשבע לך שזה המחיר הכי נמוך שעשיתי בתקופה האחרונה", "אחי אין מחירים כאלה" ועוד ועוד. אלו משפטים שאין צורך להאמין להם, אלא פשוט להזרים את השיחה לכיוון שאתם רוצים, למחירים שאתם רוצים ולמטרה שלכם.