ראשי / Uncategorized / כל מה שרציתם לדעת על שמלות כלה

כל מה שרציתם לדעת על שמלות כלה

בחירת שמלת כלה ליום החתונה הוא אחד הרגעים המרגשים ביותר. כבר מילדות כולנו מדמיינות איך ניראה ביום החתונה. אבל ברגע האמת כלות רבות נלחצות מהתהליך ולא יודעות איך ומתי להתחיל, מה לשאול ובעצם – איך מוצאים את שמלת החלומות? נפגשנו עם יעל אייזנברג וחלי קלקשטיין, המעצבות של מותג שמלות הכלה 'אייזן שטיין' כדי לענות על כל השאלות שמעסיקות אותנו.

APRIL 2019 New York Bridal Fashion Week

הסטודיו היפייפה אייזן שטיין נמצא במרחק נגיעה מהים בעיר הנמל יפו, המשלבת בתוכה מגוון תרבויות ועיצוב אקלקטי של חדש מול ישן, מזרח מול מערב ואורח חיים ייחודי שכ"כ דומים לקו של הסטודיו אייזן שטיין, "הסגנון העיצובי של אייזן שטיין הוא אקלקטי מאוד, משלב את המראה הזוהר של השטיח האדום עם נגיעות בוהו וגם קלאסיות רומנטית", מספרות המעצבות, כל אחת מהמעצבות מביאה את הסגנון העיצובי שלה ויחד הטעמים של השתיים מתערבבים ויוצרים מראות מפתיעים, שונים ומיוחדים.
"הכי חשוב לנו שהכלה תרגיש בנוח ושתצא בהרגשה שהיא הכי יפה ביום החתונה שלה ללא ההרגשה שהיא התחפשה, אלא שהשמלה מתאימה לאופי ולסגנון של הכלה".

מאיפה מתחילים?
"אנחנו תמיד ממליצות לעשות עבודת מחקר לפני הכל, באמצעות הרשתות החברתיות והאינסטגרם בפרט. על הכלה לראות איזה מהמעצבים מעניינים אותה לפי הסגנון העיצובי וגם טווח המחירים. לאחר המחקר אנו ממליצות ללכת ל2-3 מעצבים ולהגיע להחלטה. יש המון שמלות יפות ואינספור אפשרויות אבל לא צריך להשתגע."

אייזן שטיין

האם אפשר להסתמך על הדגמים שרואים באינטרנט / אינסטגרם?
"המטרה של התמונות הן להמחיש את הדגם והמראה שלו על הגוף. עם זאת, חשוב לזכור שהתמונות מצולמות על דוגמניות עם מימדים ספציפיים שהם לא תמיד ריאלים. התמונות שם כדי להציג את הסגנון של אותו סטודיו אבל כמובן שאנו ממליצות לכל כלה למדוד את הדגם על עצמה כדי לראות איך הוא על הגוף שלה." 

מתי צריך לבחור שמלה?
"תהליך בחירת השמלה משתנה בין כלה וכלה. בגדול, רצוי להתחיל לראות ולמדוד דגמים 4-5 חודשים לפני החתונה כדי לדעת מה את אוהבת ומה מתאים לך. צריך לקחת בחשבון שתפירת שמלה חדשה לוקחת כ3 חודשים כאשר במקביל יש תהליך של מדידות".

APRIL 2019 New York Bridal Fashion Week

מה הטיפים שלכן בעת בחירת השמלה?
"הדבר הכי חשוב הוא להגיע עם ראש פתוח, לנסות, לזרום ולמדוד גזרות שונות. השמלה שלך צריכה להיות שמלה שאת מאוהבת בה ובו זמנית גורמת לך להרגיש מושלמת. חשוב לשים לב שלא תמיד מה שאנחנו אוהבים זה מה שמחמיא לנו. לכן, צריך למצוא את השילוב המושלם. דבר שחשוב לא פחות הוא האווירה, אתן צריכות להרגיש בטוחות וליהנות עם צוות הסטודיו כך תוכלו לקבל חוויה מהנה ומרגשת בתקופה הקסומה שלכן."

מה הטרנד החדש של שמלות הכלה?
"כל שנה יש כמה טרנדים מובילים. השנה יש טרנד של שמלות חלקות בהשפעת החתונה המלכותית של הארי ומייגן, שתי השמלות של מייגן היו חלקות, אחת נסיכתית, קלאסית ושמרנית לטקס, והשניה בגזרת קולר, צמודה יותר וסקסית. בנוסף, אנו רואים טרנד של חצאיות עליונה (חצאית הפתעה) או שמלה עליונה שמסתירה את השמלה שמתחת. את הטרנד הזה תרמה הבלוגרית קיארה פראני שהתחתנה עם אוברול קצר ומעליו חצאית טול נפוכה. שמלות מחורזות ונוצצות כבר כמה שנים באופנה וכרגע הטרנד עדיין נמשך. ויחד אליו הצטרף בשנתיים האחרונות טופ אוף שולדרס, שזו שמלה שבחלקה העליון יש בד שנופל על הכתפיים."

אייזן שטיין

האם יש שמלות נפרדות לקיץ ולחורף?
"אין עונתיות בתחום הכלות בעיקר בישראל כשבעונת החורף הכלות מתחתנות עם שמלות בגזרת גופיה. השמלות החורפיות יותר בד"כ עם שרוולים ארוכים ועם יותר בד המעניק נפח. הבדים הם בד"כ יותר כבדים גם במשקל וגם בנראות".

מה הבד המומלץ לשמלת כלה?
"יש המון סוגי בדים בענף הכלות ואין המלצה גורפת. אנו ממליצות על בדים קלים ונושמים כמו משי, שיפון, טול ואורגנזה. בדים מחורזים בד"כ כבדים יותר אבל יש להם את הקסם והנצנוץ שאין בבדים אחרים. הכי חשוב לבחור בדים איכותיים ועמידים שמחמיאים לגופכן, כאלו שאינם נוקשים מידי ולא סינטטים מידי. בסטודיו שלנו אנו משתדלות לקנות בדים מחורזים אבל קלים כך שלכלות יהיה נוח ונעים בחתונה".

APRIL 2019 New York Bridal Fashion Week
Love Birds

מה השמלה שאתן הכי אוהבות?
"השמלה האהובה עלינו כרגע היא לגמרי דגם Love Birds מקולקציית LOVE. זו שמלה המורכבת משני חלקים: שמלת קוקטייל צמודה עם מחוך באורך MIDI (שיא הסקסיות) ומעליה יש שמלת טול רכה באורך מלא עם שרוול ארוך שקופה שדרכה ניתן לראות את שמלת הקוקטייל."

מה צריך להביא למדידות?
"תחתון בצבע גוף וחברה טובה או אמא שתיתן לך דעה אובייקטיבית ונכונה שתעזור לך להחליט, ראש פתוח והתרגשות. אנחנו בסטודיו מספקים מחטבים ונעליים למדידה"

אייזן שטיין

שמלה אחת או 2?
"זה תלוי. יש שמלות שהן גם מדהימות, גם נוחות וגם מתאימות לכל שלבי החתונה. אבל, יש גם שמלות שקשה להיות איתן במשך ערב שלם ואז אנו ממליצות להחליף. היום מאוד מקובל להחליף שתי שמלות, אחת יותר דרמטית לטקס החופה והשניה לריקודים קלילה וכיפית."

איך שומרים על השמלה אחרי שעזבנו את הסטודיו?
"תולים את השמלה במקום גבוה בבית ולא נוגעים בה! מפתה אבל חייבים להתאפק."

להתייעץ עם החתן או להפתיע?
"ברור שלהפתיע! ההפתעה היא חלק מההתרגשות של אותו היום והכי כיף שהחתן מזיל דמעה. הדבר הכי חשוב שהכלה תרגיש מהממם בשמלה ואז, החתן בטוח יתעלף ממנה."

אייזן שטיין

ביום החתונה איך דואגים לשמלה שלא תתקמט ותיהרס?
"אומנם חשוב לשמור על השמלה אבל יותר חשוב שהכלה תהנה ביום החתונה ולא תדאג כל הזמן לשמלה. לכן, מומלץ בצילומים כאשר מסתובבים להרים את השמלה מהרצפה ולהשתדל לא להצטלם במקומות אקסטרימיים מדי וכמובן לא לעשות דברים קיצוניים כמו לקפוץ לים או לבריכה עם השמלה. הדבר המפחיד ביותר שממנו כלה צריכה להיזהר: לנשק את הדודה שמחזיקה כוס יין אדום ביד."

אייזן שטיין

אייזן שטיין, מרזוק ועזר 11, תל אביב יפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *