ראשי / זוגות / איך נשארים בעודף ביום למחרת החתונה?

איך נשארים בעודף ביום למחרת החתונה?

מאת: צוות אטורה, בית לאירועים

חלומות ריאליים

נתחיל מהתחלת ההתחלות. 'חתונה', מה זה אומר עבורכם? איך אתם חולמים שהערב שלכם ייראה? מה חשוב לכם? והכי חשוב (אין מה לעשות) מה התקציב שלכם?

יש להבין שלצד החלומות יש את הדבר המבאס הזה, נקרא לו 'מסגרת תקציבית', ועם כל הכבוד שיש לנו לחלומות, אנחנו חייבים להיות מציאותיים ולשים את הדברים על השולחן. מי רוצה להתחיל חיים משותפים בחובות? לא נחמד בכלל…

ללא ספק, חשוב שתעופו על החתונה שלכם ותהנו מהיום הזה ותהיו מרוצים – אבל – חשוב לא פחות לא להיכנס ללופ של סטרס וחובות. בשביל מה? לכן, בראש ובראשונה תעשו סדר בבלגאן!

צלם: חן מכלוף

סדר וארגון

העובדה הפשוטה היא שאי אפשר להרים הפקה מטורפת כמו חתונה בלי לנהל את כל העניינים בצורה מסודרת וקפדנית. אם לא תשמרו על סדר וארגון מהר מאוד תמצאו את עצמכם על סף תלישת שערות בשיאו של כאוס ויהיו הוצאות מיותרות 'לא צפויות'.

היום זוגות מאורסים נוטים להשתמש בקבצי אקסל לשם המטרה הנעלה הזו אבל אם בא לכם ללכת על דף ועט לכו על זה, העיקר שתהיו מאורגנים ומדויקים.

תתחילו מהבסיס: מה הם הדברים עליהם עומדת חתונה? למשל, אין כלה בלי שמלת כלה ואין מסיבה בלי דיג'יי, ברור לכולנו. ברגע שיש לכם את הרשימה הבסיסית הזו תשאלו את עצמכם כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בה. כאן, כמובן, נכנס עניין של סדר עדיפויות…

צילום: לירון סער

תיעדוף

יכול להיות שאת מהכלות שמחליטות שנתח נכבד מהתקציב שלה הולך לשמלת הכלה. פעם בחיים, בא לך להשקיע ובלי פשרות! פייר…אבל תביאי בחשבון שמשמעות הדבר היא שיהיה פחות כסף לדברים אחרים ופה אתם צריכים לעשות חושבים כדי להחליט במה משקיעים יותר ובמה פחות. על מה אתם מוכנים לוותר ואיפה אפשר, מה שנקרא, לעגל פינות? היום זוגות לא צריכים לשבור את הראש יותר מדי כי יש עם מי להתייעץ ובשפע!

צילום: חן מכלוף

תעזרו בכל הכלים הקיימים

הרשת מפוצצת בבלוגים וקבוצות ברשתות חברתיות בהן אפשר לתפוס לכמה דקות איזו כלה טרייה שתוכל לחלוק מניסיונה וחכמתה, לקרוא המלצות, לשאול שאלות ובכללי להבין מי נגד מי ומה עדיף על פני מה. תשאלו, תקראו, תלמדו מניסיונם של אחרים…

סקר שוק

פשוטו כמשמעו. לא חייבים ללכת על השמות הגדולים, יש כל כך הרבה שפע של הכול מהכול בשוק וכל מה שצריך לעשות הוא לחפש ולהתייעץ עם בעלי ניסיון. איך אומרים, כשמחפשים-מוצאים! תתמקחו, תחפשו את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם.

ככל שתעבדו על זה יותר כך יהיו לכם תוצאות טובות יותר.

זמן

עם כל זאת ישנה מסקנה אחת ברורה: ככל שתתחילו את התכנון מוקדם יותר כך תרוויחו יותר. יהיה לכם יותר זמן לחפש ולבדוק. החלטות שלא נעשות מתוך דחק הן הרבה יותר טובות. זה בדוק!